Foreign and Second Language Learning PB
Cambridge University Press
ISBN: 9780521274869
Kniha se zabývá osvojováním jazyka od úplných začátků. Klade si otázku, proč někteří lidé jsou úspěšnější při učení se jazykům než jiní, jak studenti využívají nového jazyka ke komunikaci. Jakou roli hraje použití jasných příkladů a pečlivé vysvětlení při osvojování jazyka.
Jste škola? Nakupujete větší počet učebnic?
Zašlete nám seznam učebnic na email pro individuální kalkulaci.
944 Kč
* 1,110 Kč
-15%
- 0 - 4 ks
- 944 Kč
- 5 a více ks
- 934 Kč
* Cena stanovená dodavatelem. Nejnižší cena za posledních 30 dní 944 Kč.
K odeslání do 3 pracovních dní.
Doba odeslání se může změnit dle dispozic dodavatele!

944 Kč
Více o produktu ↓
Kniha se zabývá osvojováním jazyka od úplných začátků. Klade si otázku, proč někteří lidé jsou úspěšnější při učení se jazykům než jiní, jak studenti využívají nového jazyka ke komunikaci. Jakou roli hraje použití jasných příkladů a pečlivé vysvětlení při osvojování jazyka. In this clearly written book, William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages. Contents: Introduction; 1. First language acquisition; 2. Behaviourism and second language learning; 3. Errors and learning strategies; 4. The internal syllabus of the language learner; 5. Accounting for differences between learners; 6. Models of second language learning; 7. Using a second language; 8. Learning and teaching; Postscript; Further reading; Bibliography; Index.
- Výrobce
- Cambridge University Press
- Jazyk
- angličtina
- Autor
- Littlewood, William
- Obsah
- paperback
- Rok vydání
- 1984