Matýskova matematika, 4. díl - počítání do 20 s přechodem přes 10

NOVÁ ŠKOLA, s.r.o
ISBN: 9788072897476

Čtvrtý díl Matýskovy matematiky je určen buď jako první díl matematiky ve druhém ročníku, anebo jako přechodový díl mezi prvním a druhým ročníkem. V případě, že ŠVP počítá i s počítáním do 20 s přechodem desítky, nebo v případě, že výuka matematiky v 1. ročníku bude postupovat rychleji,...

Více o produktu ↓

63 Kč -2%

0 - 5 ks
63 Kč
6 - 29 ks
62 Kč
30 a více ks
61 Kč

Dodání na sklad do 7 pracovních dní.
Doba dodání se může změnit v závislosti na rychlosti dodání produktu nakladatelem!

Související k produktu

Matýskova matematika, 4. díl - počítání do 20 s přechodem přes 10 : 9788072897476

63 Kč

Více o produktu

Čtvrtý díl Matýskovy matematiky je určen buď jako první díl matematiky ve druhém ročníku, anebo jako přechodový díl mezi prvním a druhým ročníkem. V případě, že ŠVP počítá i s počítáním do 20 s přechodem desítky, nebo v případě, že výuka matematiky v 1. ročníku bude postupovat rychleji, doporučujeme na konci 1. ročníku zařadit i tento díl Matýskovy matematiky (počítání do 20 s přechodem přes desítku). Tato učebnice je svou strukturou přizpůsobena tomu, že vyučující může probrat jen část učebnice, a ke zbývající neprobrané části se může vrátit na začátku 2. ročníku.

Čtvrtý díl Matýskovy matematiky je určen buď jako první díl matematiky ve druhém ročníku, anebo jako přechodový díl mezi prvním a druhým ročníkem.

V případě, že ŠVP počítá i s počítáním do 20 s přechodem desítky, nebo v případě, že výuka matematiky v 1. ročníku bude postupovat rychleji, doporučujeme na konci 1. ročníku zařadit i tento díl Matýskovy matematiky (počítání do 20 s přechodem přes desítku). Tato učebnice je svou strukturou přizpůsobena tomu, že vyučující může probrat jen část učebnice, a ke zbývající neprobrané části se může vrátit na začátku 2. ročníku.

I tento díl Matýskovy matematiky má obdobnou strukturu jako všechny předchozí díly a je rozdělen do několika kapitol, v nichž se jednotlivé typy příkladů cyklicky opakují.

Ve 4. dílu Matýskovy matematiky je zapracováno následující učivo:

  • rozklad čísel v daném číselném oboru;
  • orientace na číselné ose;
  • slovní úlohy zaměřené na základy finanční gramotnosti (manipulace s penězi);
  • určování času 0–24 hod;
  • porovnávání předmětů okolo nás (určování objemu, hmotnosti a teploty, délky a času);
  • geometrie – bod, čáry, osová souměrnost;
  • prostorová představivost;
  • čtení a zapisování čísel v daném číselném oboru;
  • porovnávání velikostí v daném číselném oboru;
  • paměťové a písemné početní operace (sčítání a odčítání) v daném číselném oboru;
  • grafické znázorňování příkladů a znázorňování příkladů pomocí číslic;
  • logické řady a posloupnosti;
  • slovní úlohy spojené s vyhledáváním informací v textu a zaměřené na výběr z možností.
     

Nové učebnice MATÝSKOVA MATEMATIKA se vyznačují:

MATÝSKOVA MATEMATIKA vysvětlí vše po malých krůčcích

Učebnice jsou systematicky sestaveny tak, aby se žáci seznamovali s matematikou po jednotlivých krůčcích. Na rozdíl od učebnic, které v některých místech přeskočí mezikrok pro vysvětlení, Matýskova matematika věnuje prostor i těmto mezikrokům. Tak dosáhneme toho, že všichni žáci látku skutečně pochopí, což je u matematiky velice důležité.

Dává více možností k pochopení látky

Učebnice jsou koncipovány tak, aby žák nebyl nucen pochopit látku vždy v přesný okamžik, ale dávají naopak prostor k postupnému pochopení látky každým žákem dle jeho možností. Proto je učivo předkládáno postupně z více pohledů, pomocí názorných příkladů a grafických znázornění.

Průvodce Matýsek ukáže jak na to

Novými učebnicemi matematiky bude žáky provázet hodný skřítek Matýsek. Matýsek se stane milým průvodcem dětí a formou názorného obrázku u každého nového úkolu jim ukáže, jak daný úkol vyřešit. Učebnice jsou tak bohatě ilustrovány a současně každý obrázek má pro výuku svůj význam.

Staví na praktickém čtení s porozuměním

Učebnice podporují rozvoj čtení s porozuměním, kdy je čtení přímo prakticky využíváno k získávání matematických dovedností. To je zpočátku umožněno pomocí obrázkového čtení, které je postupně nahrazováno textem. Žáci snadno pochopí význam jednotlivých ikonek a sami pak vědí, co mají ve cvičení dělat, dosahují větší míry samostatnosti a může se tak zvyšovat jejich učební sebevědomí. Obtížnost čtení s porozuměním v matematické oblasti je nastavena tak, aby byla v každém období pro každého žáka snadno splnitelná a umožňovala plynule získávat matematické znalosti. Později žáci začnou sami vyhledávat matematické informace v textu. Žáci plynule, nenásilně a přirozeně přecházejí od čtení jednoduchých pokynů ke slovním úlohám. Praktické slovní úlohy vycházejí z reálných a pro žáky běžných situací, např. při nakupování.

Sledují uplatnění matematických dovedností v běžném životě

Učivo je vyvozeno z reálných situací, do kterých je žák uváděn četbou. Nejenže žák látku snadněji pochopí, ale navíc pozná, v jakých situacích bude nově nabyté znalosti využívat. Uvědomí si tak, že jsou pro něj skutečně užitečné. Žáci tak například uplatňují matematické znalosti při manipulaci s drobnými mincemi.

Galerie

Výrobce
NOVÁ ŠKOLA, s.r.o
Jazyk
čeština
Obsah
pracovní sešit
Rok vydání
2013
Počet stran
64